Login Form

Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Newbie en soek hulp

Newbie en soek hulp 19 Jul 2020 10:54 #222959

• Fisher
  • Fisher's Avatar
  • Fresh Boarder
Hi almal,

Ek hoop ek post op die regte plek, die is my eerste post en het 2 dae terug aangesluit.

Ek het julle hulp nodig. Ek het die net al vrot gelees en kom agter een ou se x en dan se die ander ou iets heeltemal anders. Ek wil julle laat weet dat ek niks van steroids af weet nie en dis hoekom ek hier is om julle raad te vra.

Ek het die afgelope 2 dae deur julle topics gelees en moet se dis baie nice want julle gee goeie raad Vir die ouens. Ek het al gesien op Facebook as jy net iets noem van steroids dan cheat jy en jy is so verkeerd en en en. So daar kry jy geen raad nie.

My stats
41
78kg
1.72m
Ek eet clean 2650 calories per dag. Moet by se ek eet nou seker Vir 4 maande so
Body fat 21%

Lifting jaar en n half.

Ek oefen weights 5 dae n week dag 6 ligte cardio soos loop op treadmill en ry fiets. Die doen ek nou Vir die afgelope 6 maande
Oefen program
Chest triceps shoulders
Back and biceps
Legs
Chest triceps shoulders
Back and biceps
Light cardio and abs
Rest

My goal is 90 kg maar dis nou waar ek julle hulp nodig het. Ek weet dis n marathon en nie n sprint nie maar ek voel my ouderdom tel teen my ek mag dalk verkeerd wees maar dis hoe ek voel.

What can I do to reach my goal faster.

Ek het gesien julle praat van Test maar ek kan myself nie spuit nie. Ek haat injections. Ek het gekyk na die oral Test maar Sien julle se dis pointless want jou liver absorb dit.

Ek moet ook se ek is bang vir side effects dis ook hoekom ek hier is om julle raad te vra.

Ek het gedink om SARMS te gebruik LGD4033 sal dit werk?
Ek wil body fat verloor maar ook lean muscle bou. Ek weet nie of dit eers sin maak nie.

Ek het ook gekyk na Winstrol maar dit klink of die side effects net so rof is.

Help asb wat Sal julle voorstel.
The administrator has disabled public write access.

Newbie en soek hulp 19 Jul 2020 16:44 #222960

• vladtheimpaler
  • vladtheimpaler's Avatar
  • Fresh Boarder
  • Newb but not so newb
  • Thank you received: 30
Kry heel eerste baseline bloed toetse van estrogeen en test levels al daai goed. Dan kan dokters besluit of hulle jou op TRT sal sit. Wat ek dink die beste oplossing is vir jou op die oomblik.

Newbie en soek hulp 22 Jul 2020 20:35 #222972

• DR.DEATH
  • DR.DEATH's Avatar
  • Fresh Boarder
  • Thank you received: 6
Hi Fisher,

At 21% bodyfat I would suggest that you focus on cutting whilst maintaining your current lean mass. Get down to 10-12% bodyfat and lean bulk in a 2-300 calorie surplus from there.

People often recommend recomps, but in reality the average joe spend years chasing their own tails using this approach because they don't have a proper understanding of calorie control. Steroids/Sarms will leave you disappointed if your diet and training isn't in check.

Are you maintaining your current weight at 2650 calories?

Newbie en soek hulp 23 Jul 2020 00:13 #222976

• Muscleaddict
  • Muscleaddict's Avatar
  • Moderator
  • Thank you received: 2989
I'd suggest starting with some realistic goals so you don't set yourself up for failure. To be sixpack lean at 90kg 1.72m 41 years old means you have to gain more than 15Kg of muscle. Realistically probably only about 5% of guys in their 40's at that height have the genetics to accomplish that if they have not been training for many years.

If you were far above average muscular when you were younger, that would be a good indicator if it is achievable or not. But anybody can look really good and ripped with consistency and determination. You're eating too much for your lean body mass weight. Drop those calories to 2100 to 2200 and keep your protein up. You should lose at least 5Kg of fat before you focus on getting huge and start on a steroid cycle. Steroids are not the magic people think they are if your diet is not right.

Newbie en soek hulp 23 Jul 2020 10:45 #222977

• slaz007
  • slaz007's Avatar
  • Fresh Boarder
  • Thank you received: 9
We have a similar scenario.

I trained for years and then stopped for 6 years. Started again 2 years ago.

Starting Stats:
Weight: 101kg
BF: +/-20% (those gym machine readings)

I worked with a nutritionist and based on a 2650 calorie diet got down to 96kg then got stuck there for a few months, since lockdown I worked with a new coach, he changed calories to 2250 and I got down to 87kg from 96kg in 8 weeks (at just under 10% BF with calipers). For the past 5 weeks. I increased calories to do a lean bulk. I am now on about 2600 calories per day and 90Kg

Stats now
Weight 90kg
BF: 10%

Note: I only started a cycle once I got down to 96kg which was 400mg test and 60mg anavar per day for 10 weeks.
Since this journey began 2 years ago I am only now on my second cycle of Tren 200mg, Test 500mg and Anavar 60mg.

You will get good advice from the more experienced guys on this site, my point to you is you can do it in your 40's. it takes longer but worth it.

Newbie en soek hulp 23 Jul 2020 18:28 #222995

• Muscleaddict
  • Muscleaddict's Avatar
  • Moderator
  • Thank you received: 2989
slaz007 wrote:

Starting Stats:

I worked with a nutritionist and based on a 2650 calorie diet got down to 96kg then got stuck there for a few months, since lockdown I worked with a new coach, he changed calories to 2250 and I got down to 87kg from 96kg in 8 weeks (at just under 10% BF with calipers). For the past 5 weeks. I increased calories to do a lean bulk. I am now on about 2600 calories per day and 90Kg

Stats now
Weight 90kg

Note: I only started a cycle once I got down to 96kg which was 400mg test and 60mg anavar per day for 10 weeks.
Since this journey began 2 years ago I am only now on my second cycle of Tren 200mg, Test 500mg and Anavar 60mg.

You will get good advice from the more experienced guys on this site, my point to you is you can do it in your 40's. it takes longer but worth it.

Congrats on the transformation. That's very impressive for 8 weeks. I'm the same age. Losing the fat first is the way to go and then it's pretty easy to maintain. Losing 10kg fat in your 40's is a completely different game to gaining over 10kg of new muscle though.
The following user(s) said Thank You: slaz007

Newbie en soek hulp 24 Jul 2020 09:38 #223001

• Colt
  • Colt's Avatar
  • Junior Boarder
  • Thank you received: 22
Muscleaddict wrote:
slaz007 wrote:

Starting Stats:

Stats now
Weight 90kg

Congrats on the transformation. That's very impressive for 8 weeks. I'm the same age. Losing the fat first is the way to go and then it's pretty easy to maintain. Losing 10kg fat in your 40's is a completely different game to gaining over 10kg of new muscle though.

I just wanted to second. Well done.
The following user(s) said Thank You: slaz007

Newbie en soek hulp 24 Jul 2020 09:45 #223002

• Colt
  • Colt's Avatar
  • Junior Boarder
Fisher wrote:
Ek weet dis n marathon en nie n sprint nie maar ek voel my ouderdom tel teen my ek mag dalk verkeerd wees maar dis hoe ek voel.

Ek het nooit gedink ek sal self vra nie, maar, jy is nou 40 ? ..... wat is die uitslae van jou bloedtoetse ?

Jy kan nie jou performance begin verbeter, as jy nie van 'n fondasie af werk nie. So nou is 'n ideale tyd, om te kyk, sonder dat jy enige iets neem ... waar sit jou huidige vlakke.

Dis baie belangrik, want ons almal verskil. 'n Baie algemene ding in mans deesdae, is lae T. En jy noem nogal dat jy oud voel, as ek dit so kan stel.

Deel jou bloeduitslae met ons.

Newbie en soek hulp 24 Jul 2020 10:11 #223006

• slaz007
  • slaz007's Avatar
  • Fresh Boarder
I agree, the loosing weight part was not that bad as I am disciplined. The gaining muscle will not be easy. but my goal is to stay around 90kg as I feel healthy and agile at this weight than at 101kg.

I forgot to add I do bloods and a full physical every 6 months. My Dr knows what I use, he is a sports medicine Dr and we discuss openly.
Colt wrote:
Muscleaddict wrote:
slaz007 wrote:

Starting Stats:

Stats now
Weight 90kg

I just wanted to second. Well done.

Newbie en soek hulp 24 Jul 2020 10:29 #223009

• Colt
  • Colt's Avatar
  • Junior Boarder
slaz007 wrote:
I forgot to add I do bloods and a full physical every 6 months. My Dr knows what I use, he is a sports medicine Dr and we discuss openly.

I don't want to break the page rules, so you don't have to name names.

1. Is your doctor in Pretoria perhaps ?

2. Is he very good at this sort of thing ? I've noticed that sports doctors are a different breed of doctor.

I'll try and make it short. When I was still doing sport at competition level, I tore a muscle.
I ended up at a sports doctor at Tukkies.

Wow ! If I remember right, her name was Hilda de Jager ? sorry, my memory is bad.

She did a couple of small tests "stand up, sit down, bend this way, etc etc."

Then she walked over to a muscle chart, and showed me exactly which muscle I tore. And she fixed it quick quick. I am still impressed, thinking back.

Newbie en soek hulp 26 Jul 2020 14:06 #223027

• slaz007
  • slaz007's Avatar
  • Fresh Boarder
Centurion East

He is, but he's approach with me is to monitor and advise on bloods. He prefers me to be off everything. He indicated based on bloods its too early to look at TRT as I am still in normal range. He mentioned that he would prefer if I do 200mg per of Pfizer (Depo) for 6 weeks then test bloods again.

[/quote]

I don't want to break the page rules, so you don't have to name names.

1. Is your doctor in Pretoria perhaps ?

2. Is he very good at this sort of thing ? I've noticed that sports doctors are a different breed of doctor.

I'll try and make it short. When I was still doing sport at competition level, I tore a muscle.
I ended up at a sports doctor at Tukkies.

Wow ! If I remember right, her name was Hilda de Jager ? sorry, my memory is bad.

She did a couple of small tests "stand up, sit down, bend this way, etc etc."

Then she walked over to a muscle chart, and showed me exactly which muscle I tore. And she fixed it quick quick. I am still impressed, thinking back.[/quote]

Newbie en soek hulp 26 Jul 2020 14:19 #223028

• slaz007
  • slaz007's Avatar
  • Fresh Boarder
Good luck with your journey,

A few pointers from me:

1. At our age don't rush it and don't think that more is better.
2. Look after the joints, I train each body part very 5 days, I take 1 day off per week.
3. I was doing 45min per day on the treadmill but dropped it to every other day.
4. Diet is key, measure your quantities, be consistent, I have one cheat meal per week, but strict on all other days. Your diet does not have to be bland and boring. You need to eat to grow and adapt your diet to suit your needs. I worked with a dietician and a well known coach in Pretoria
5. Experiment with the products to see how they work on your body (I have a personal preference for test + anavar) and find I don't need to venture far beyond this for decent gains.
6. From the SARMS RAD 140 works well for me at 20mg per day over 6 weeks. But causes suppression.
7. Focus on the fat loss first then the building of lean muscle, this was my approach. (my opinion, see what works for you)
8. Read as much as you can from the forum and don't be scared to ask questions.
9. I don't like injecting myself and have a professional nurse do it for me twice a week, along with checking Blood pressure etc.

Hope this helps.
Fisher wrote:
Hi almal,

Ek hoop ek post op die regte plek, die is my eerste post en het 2 dae terug aangesluit.

Ek het julle hulp nodig. Ek het die net al vrot gelees en kom agter een ou se x en dan se die ander ou iets heeltemal anders. Ek wil julle laat weet dat ek niks van steroids af weet nie en dis hoekom ek hier is om julle raad te vra.

Ek het die afgelope 2 dae deur julle topics gelees en moet se dis baie nice want julle gee goeie raad Vir die ouens. Ek het al gesien op Facebook as jy net iets noem van steroids dan cheat jy en jy is so verkeerd en en en. So daar kry jy geen raad nie.

My stats
41
78kg
1.72m
Ek eet clean 2650 calories per dag. Moet by se ek eet nou seker Vir 4 maande so
Body fat 21%

Lifting jaar en n half.

Ek oefen weights 5 dae n week dag 6 ligte cardio soos loop op treadmill en ry fiets. Die doen ek nou Vir die afgelope 6 maande
Oefen program
Chest triceps shoulders
Back and biceps
Legs
Chest triceps shoulders
Back and biceps
Light cardio and abs
Rest

My goal is 90 kg maar dis nou waar ek julle hulp nodig het. Ek weet dis n marathon en nie n sprint nie maar ek voel my ouderdom tel teen my ek mag dalk verkeerd wees maar dis hoe ek voel.

What can I do to reach my goal faster.

Ek het gesien julle praat van Test maar ek kan myself nie spuit nie. Ek haat injections. Ek het gekyk na die oral Test maar Sien julle se dis pointless want jou liver absorb dit.

Ek moet ook se ek is bang vir side effects dis ook hoekom ek hier is om julle raad te vra.

Ek het gedink om SARMS te gebruik LGD4033 sal dit werk?
Ek wil body fat verloor maar ook lean muscle bou. Ek weet nie of dit eers sin maak nie.

Ek het ook gekyk na Winstrol maar dit klink of die side effects net so rof is.

Help asb wat Sal julle voorstel.

Newbie en soek hulp 27 Jul 2020 10:32 #223036

• Colt
  • Colt's Avatar
  • Junior Boarder
slaz007 wrote:
Centurion East

He is, but he's approach with me is to monitor and advise on bloods. He prefers me to be off everything. He indicated based on bloods its too early to look at TRT as I am still in normal range. He mentioned that he would prefer if I do 200mg per of Pfizer (Depo) for 6 weeks then test bloods again.

I find this problem with most doctors. And I started with VERY low T.

The scale my Urologist uses, is 13 - 27 ..... 13 being low, 27 being high. And my T count was 6.3

13 is basically the level and 80 year old should be on, and I was on 6.3

And still, they prefer to be very conservative. They boosted my T, up to 21, and I started to feel like a human being again. And then the Urologist said, No, this is too high. We have to drop your levels.

And I was only then starting to live again.

So I am very frustrated with doctors in general. They all tend to be very conservative.

And in summary, this is why, this year, 2020, I decided to self treat. I just want to give myself a year, to see if I can get myself back on my feet.

So far it is working, touch wood ! And if it does, I will definitely give you guys feedback, and share my story with you.

Newbie en soek hulp 27 Jul 2020 10:51 #223037

• Colt
  • Colt's Avatar
  • Junior Boarder
slaz007 wrote:
Good luck with your journey,

A few pointers from me:

1. At our age don't rush it and don't think that more is better.

I am a big believer in this. At any age actually. Faster and more is not better. It should be a lifestyle, not a fast gain. I am talking in general now, and not doing competitions.

Our bodies are very finely tuned. And everything is connected ... throw 1 thing out of whack, and your whole body is out of whack. Times that by 10, and you also times the negative side effects by 10.
The slower you gain, the longer it stays.

The same for diets. Since my school days, I've been very interested in the body, how it works, what makes it work, etc. etc. etc.

I don't diet, but I have friends who do. I hate crash diets. Don't do anything fast.

Some people go: I only lost 1kg this week.
I go: that is fantastic !
It quickly adds up ... 1 kg / week, for 10 weeks, = 10kg.

Make what you do, a lifestyle, and not an overnight gain.

Sorry, I am starting to rant again. I live alone, and I've been locked up in this house, alone, for 4 months now. I don't get to talk much.

My apologies. I hope my reply makes sense.